Základní škola Dědina, Žukovského 6/580, Praha 6, 161 00, 235355185, dundera@zsdedina.cz

Napsali o nás

Žáci výtvarného kroužku se zúčastnili soutěže s krásným názvem „Srdce z lásky darované“. Mohly se zúčastnit různé věkové skupiny dětí a také s různými příspěvky. Častý byl například výtvarný a slohový projev. Do výtvarného kroužku u nás chodí děti velmi malé, prvňáčci a jen některé starší. Soutěž proběhla v listopadu, kdy ještě mnohé neuměly ani psát. Musely proto vynaložit zvýšené výtvarné úsilí a s pomocí několika starších doplnily práce textem. Ještě nevíme, jak soutěž dopadla, a ani to v takovéto soutěži vlastně není důležité, ale už to, že jsme byli uveřejněni v časopise AGE, jako jeden z mimořádných účastníků, nám udělalo velikou radost. Blahopřejeme dětem a paní učitelce. Prohlédněte a přečtěte si o soutěži více na www.age-management.cz; hlasování bude veřejné! Porotci soutěže budou mj. J.Lábus, M.Eben, M.Dejdar a další. Plakát. (vloženo 17.12.2014)

Co dělají (některé) učitelky o prázdninách? (vloženo 20.9.2013)

Česká televize - Matematika nově (video)

Česká televize - Stovka učitelů se na Vysočině vzdělává novou metodou výuky matematiky (video)

Letní škola matematiky s Prof. Hejným

Zajímá vás, co dělají učitelky o prázdninách? Napadly by vás různé věci, ale to, že sedí ve škole a učí se, to asi ne. A přece je to pravda. Tři z nás se o prázdninách zúčastnily Letní školy matematiky pořádané nakladatelstvím Fraus. Samy jsme se ocitly v kůži žáků, lámaly si pět dnů hlavy nad řešením nejrůznějších úloh a zažívaly radost z objevování nových postupů a vlastních malých pokroků. Jaké bylo naše překvapení, když jsme zjistily, že úloha, pro jejíž vypočítání jsme si klopotně sestavily soustavu rovnic o dvou neznámých, je v učebnici pro čtvrtou třídu a nepatří mezi ty mimořádně náročné.
Hejného matematika má za cíl podporovat tvořivé myšlení žáků tak, aby nemuseli přejímat zavedené postupy, ale aby si v daných matematických prostředích vytvořili své vlastní. Aby měli radost ze svého úspěchu a matematika pro ně nebyla strašákem.
Ideální učitel podle profesora Hejného "nic nevysvětluje, dětem neskáče do řeči, neopravuje, nechá je, aby řešily úlohy samy. Ve vzájemné komunikaci děti konstruují a prohlubují svoje poznání. Úkolem učitele je tuto komunikaci podporovat..."
A stát se takovýmto učitelem je přece důvod, proč si o prázdninách sednout do školních lavic!

 
© 2005 ZŠ Dědina, optimalizováno pro Internet Explorer 6.0, Opera 7.54, Mozilla, 1024 x 768