|
Napsali o
nás
Žáci výtvarného kroužku se zúčastnili soutěže s krásným názvem „Srdce
z lásky darované“. Mohly se zúčastnit různé věkové skupiny
dětí a také s různými příspěvky. Častý byl například výtvarný a
slohový projev. Do výtvarného kroužku u nás chodí děti velmi malé,
prvňáčci a jen některé starší. Soutěž proběhla v listopadu, kdy
ještě mnohé neuměly ani psát. Musely proto vynaložit zvýšené výtvarné
úsilí a s pomocí několika starších doplnily práce textem. Ještě
nevíme, jak soutěž dopadla, a ani to v takovéto soutěži vlastně
není důležité, ale už to, že jsme byli uveřejněni v časopise AGE,
jako jeden z mimořádných účastníků, nám udělalo velikou radost.
Blahopřejeme dětem a paní učitelce. Prohlédněte a přečtěte si o
soutěži více na www.age-management.cz;
hlasování bude veřejné! Porotci soutěže budou mj. J.Lábus, M.Eben,
M.Dejdar a další. Plakát.
(vloženo 17.12.2014)
Co dělají (některé) učitelky
o prázdninách? (vloženo 20.9.2013)
Česká
televize - Matematika nově (video)
Česká
televize - Stovka učitelů se na Vysočině vzdělává novou metodou
výuky matematiky (video)
Letní
škola matematiky s Prof. Hejným
Zajímá vás, co dělají učitelky o prázdninách? Napadly
by vás různé věci, ale to, že sedí ve škole a učí se, to asi ne.
A přece je to pravda. Tři z nás se o prázdninách zúčastnily Letní
školy matematiky pořádané nakladatelstvím Fraus. Samy jsme
se ocitly v kůži žáků, lámaly si pět dnů hlavy nad řešením nejrůznějších
úloh a zažívaly radost z objevování nových postupů a vlastních malých
pokroků. Jaké bylo naše překvapení, když jsme zjistily, že úloha,
pro jejíž vypočítání jsme si klopotně sestavily soustavu rovnic
o dvou neznámých, je v učebnici pro čtvrtou třídu a nepatří mezi
ty mimořádně náročné.
Hejného matematika má za cíl podporovat tvořivé myšlení žáků tak,
aby nemuseli přejímat zavedené postupy, ale aby si v daných matematických
prostředích vytvořili své vlastní. Aby měli radost ze svého úspěchu
a matematika pro ně nebyla strašákem.
Ideální učitel podle profesora Hejného "nic nevysvětluje, dětem
neskáče do řeči, neopravuje, nechá je, aby řešily úlohy samy. Ve
vzájemné komunikaci děti konstruují a prohlubují svoje poznání.
Úkolem učitele je tuto komunikaci podporovat..."
A stát se takovýmto učitelem je přece důvod, proč si o prázdninách
sednout do školních lavic!
|
|